Erilaiset projektit ovat tärkeä osa nuorkauppakamaritoimintaa. Projektit ovat luonteeltaan yhteiskunnallisia tai jäsentensä kehittymistä ja kouluttautumista tukevia. Projektitoiminta tarjoaa jäsenillemme erinomaisen mahdollisuuden kehittää työelämä- ja johtajuustaitoja ja jokainen kamarilainen pääsee itse vaikuttamaan, millaisiin projekteihin haluaa osallistua ja minkälaiseksi oma rooli projektissa muodostuu.
Salon Nuorkauppamari toteuttaa vuosittain useita projekteja. Osa projekteista on perinteisiä, vuosittain järjestettäviä, ja osa taas kertaluonteisia, tiettyyn päämäärään tähtääviä. Tälle sivulle olemme koonneet muutamia Salossa toteuttavia projektejamme.
Jokaisella on nyt mahdollisuus olla osa tätä tarinaa ostamalla oma puu.
Miksi juuri sinä voisit hankkia puun?
Elämän juhlahetket. Nimikkopuu sopii hienosti lapsen syntymän, häiden, valmistumisen tai muun merkkipäivän muistoksi.
Lahja läheiselle. Puu on aineeton ja kestävä lahja ystävälle tai perheenjäsenelle. Se kasvaa ja vahvistuu vuosikymmenien ajan.
Osaksi yhteisöä. Voit tukea Salossa harvinaislaatuisen puuston syntyä ja samalla parantaa paikallista ympäristöä. Pyökki sitoo hiiltä ja luo viihtyisää maisemaa.
Yrityksen panos. Salolaiset yritykset voivat hankkia nimikkopuun, jonka yhteydessä näkyy yrityksen nimi ja viesti. Se on selkeä teko vastuullisuuden puolesta.
Salon Nuorkauppakamari toteutti ammatteja esittelevän värityskirjan vuonna 2022. Värityskirjaa jaettiin maksutta salolaisille alakouluikäisille lapsille ja värityskirjassa oli yhteensä 30 yritystä ja yhdistystä mukana. Projektin tavoitteena oli esitellä lapsille yhteiskunnan eri toimijoita, muun muassa paikallisia ammatteja, yrityksiä ja järjestöjä.
Vuoden salolainen teko -kilpailu järjestetään Salossa joka kesä. Kilpailun tavoitteena on tuoda esiin erilaisia yhteisön hyväksi toteutettuja aikaansaannoksia Suursalon alueella.Voittajateko rakentaa hyvää mieltä ja toimii innoittajana tai esikuvana muille. Projekti tunnettiin aiemmin nimellä
“vuoden positiivisin salolainen”, kunnes vuonna 2022 konsepti päivitettiin yhteisöt ja yksilöt yhdenvertaistavaksi.
Kampanjan tavoitteena on tarjota tuhannelle nuorelle tilaisuus seurata johtajan työpäivää. Projektissa yritysten ja muiden organisaatioiden johtajat ottavat yhden tai useamman 16-24 -vuotiaan nuoren tutustumaan työtehtäviinsä yhden työpäivän ajaksi. Johtaja antaa nuorelle esimerkin siitä, millaista johtajuutta ja taitoja työelämässä tarvitaan. Nuoret oppivat, mitä johtaminen on käytännön tasolla.
Salon Nuorkauppakamarilaiset ovat kehittäneet
markkinointibrändit #SALORAKAS ja We <3 Salo.
Vuonna 2023 toteutettiin #SALORAKAS -videosarja yhteistyössä Salon kaupungin, Yrityssalon, Salon kauppa-
kamariosaston, Salon Yrittäjien ja Salon Nuorkauppakamarin kanssa.
Meillä on kunnia sytyttää itsenäisyyspäivänä Salon
Uskelanmäen sankarihaudoille 161 kynttilää kunnioittamaan
itsenäisyytemme puolesta taistelleiden muistoa.
Tuottava idea -kilpailu on Suomen Nuorkauppakamareiden
järjestämä kaikille avoin innovaatiokilpailu, joka on tarkoitettu
enintään kolme vuotta vanhoille tuote- tai palveluideoille.
Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin uusia liikeideoita ja innovaatioita sekä korostaa niiden merkitystä
yhteiskunnallisen kehityksen avaintekijöinä.